Jednoduchá pomoc od stresu a únavy

Nedostatek energie nebo bolesti hlavy často přisuzujeme svému náročnému životnímu stylu nebo těžké práci. Ne vždy tomu ale tak je. Všechny tyto symptomy mohou být způsobeny nedostatkem dvou základních složek, a to vitamínem K a hořčíkem. Proč jsou tak důležité a kde je získat?
bolest hlavy

Hořčík

Hořčík neboli magnesium je naprosto nezbytným prvkem v našem těle, který je součástí několika stovek chemických reakcí. Právě díky němu je potrava, kterou sníme, proměněna na energii. Dostatek magnesia mírní nervozitu, podráždění, úzkost i stres a potlačuje únavu, pomáhá od bolesti hlavy nebo migrén. Navíc napomáhá ke správnému fungování svalů a oběhového systému a je prevencí infarktu.
Přirozenými zdroji hořčíku v potravě jsou:
·         Ryby
·         Maso
·         Špenát
·         Oříšky, zvláště mandle
·         Celozrnné pečivo
·         Banány, avokádo
·         Čokoláda
plody zahrady

Vitamín K

Tento vitamín je důležitý především pro správnou funkčnost srážlivosti krve. Jeho nedostatek nám tedy může způsobit nadměrné krvácení, velké, časté a nehojící se hematomy. Právě modřiny až skoro bez příčin jsou prvním a lehce viditelným příznakem. Vitamín K společně s vitamínem D pomáhá lépe vstřebávat vápník v těle a zabraňuje tak osteoporóze, tedy řídnutí kostí. Mimo to přispívá ke snížení špatného cholesterolu v krvi, rizika rakoviny (zejména prostaty u mužů) a Alzheimerovi choroby.
Do těla můžeme vitamín K dodat, když začneme jíst více:
·         Zelené a listové zeleniny – všechny druhy salátů, špenát, brokolice, květák, kapusta aj.
·         Luštěnin
·         Mléčných výrobků – jogurty, podmáslí apod.
·         Rostlinného, sójového nebo rybího tuku
·         Brambor
·         Mrkve
·         Vajíček
Vaše strava by ale měla vždy být pestrá a vyvážená s dostatečnou pohybovou aktivitou. I ta totiž dokáže redukovat napětí a stres po celém dni a ulevit od mnoha potíží. V případě dlouhodobějších problémů se raději obraťte na svého lékaře.