Mandle: Zásobárna energie a pomocník proti volným radikálům

Mandle jsou plody stromu zvaného mandloň. Strom se může dorůst až do výšky 5 metrů. Mandle jsou uzavřené v tvrdé skořápce. Jejich původ sahá do Asie, odkud se dostaly na Sicílii a odtud se rozšířily do celé teplé oblasti Středozemí, a to už v dobách Féničanů.

Pokud chcete mandle čerstvé, tak právě v těchto oblastech je můžete v jarním období ochutnat. V suchém stavu je potom můžete zakoupit po celý rok. Nejlepší jsou ty, které se prodávají v bio kvalitě s označením BIO.

mandle1

A jaké užitečné látky dostanete do organismu, pokud si dáte hrst mandlí?

 

Předně je dobré vědět, že díky kalorické hodnotě se můžou mandle sloužit jako chutná a zdravá svačinka. Ve 100 gramech mandlí je 603 kalorií. V obsahu jader potom najdete vitamín E, který je zde opravdu ve velkém množství, potom je zde celá řada vitamínu B (B1, B2, B3, B5, B6), stejně jako beta karoten a lutein.

Hlavní minerální solí je hořčík, dále vápník, železo, draslík, měď, zinek, fosfor a mangan. Tato kombinace dělá z jader velkého pomocníka pro podporu lidského zdraví a patří mezi nejkvalitnější sušené pochutiny.

mandle2

Díky přítomnosti polynasycených tuků, které snižují hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů v krvi. Tímto způsobem působí jako prevence usazenin v cévách a snižuje tak riziko cévních mozkových příhod a infarktů.

Přítomnost draslíku pomáhá udržovat nízkou hladinu krevního tlaku, a to díky velmi malému množství sodíku.

Vlastnosti mandlí proti volným radikálům

Vitamín E je jeden z nejdůležitějších antioxidantů a pomáhá proti aktivitě volných radikálů, chrání buněčné membrány a zpomaluje tím proces stárnutí buněk. Kromě toho přispívá k posílení imunitní obrany.

Kdy je konzumace mandlí nejvhodnější

Dodají energii a mohou rychle pomoci proti zácpě. Díky obsahu zdravých tuků a kombinaci vitamínů a různých minerálů jsou jádra výborným prostředkem jak rychle a zdravým způsobem dodat do těla potřebnou energii. To je aktuální v případě rekonvalescence, po namáhavém fyzickém výkonu, při sportování, při velké studijní zátěži a v těhotenství.